مفاجأة.. فتاة تعرض نفسها للزواج على «فيسبوك».. و3 شروط تطلبها في العريس

حالة من الجدل الممزوج بالصدمة أثارتها فتاة على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، وذلك من خلال مقطع فيديو نشرته تعرض من خلاله نفسها للزواج.

الفيديو الذي نشرته الشابة مها أسامة وعلقت عليه قائلة: «أنا مها أسامة عندي 32 سنة بعرض نفسي للجواز علي الفيسبوك، اللي مهتم يبعتلي على الإنبوكس، وأي سفّ أو قلة أدب هستخدم إجراء قانوني.. وشكرا».

لن تصدق من هو «البيه البواب» الحقيقي.. ولهذا السبب رفض تجسيد الشخصية

حقيقة زواج حسني مبارك من فنانة شهيرة سرًا وإنجابه منها.. والأخيرة تخرج عن صمتها وتكشف التفاصيل

 

وقالت مها أسامه في الفيديو الذي نشرته عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»: «مساء الخير يا جماعة.. إزيكم عاملين إيه.. الفيديو ده هيجيب لي مشاكل كتير أنا عارفة.. بس أنا مش فارق معايا لأن أنا عارفة غني مش بعمل حاجة غلط.. احنا طبعا شايفين الظروف اللي بتمر بيها البلد مفيش خروج مفيش جيمات ولا كافيهات، والدولة شايفة إن ده هو الصح عشان تحافظ على صحتنا وإننا نبقى في أمان».

وأضافت مها أسامة: «أنا شايفة دلوقتي إن من الطبيعي إن كل واحد مننا يعمل اللي هو شايفه صح واللي يحافظ على سلامته وكل ما يخصه».

وتابعت: «أنا مش عارفة أبدأ ازاي بس انا اسمي مها أسامة عندي 32 سنة وعارضة نفسي للزواج على فيسبوك، وعارفة إن القرار ده مش سهل وهيجيب لي مشاكل كتير بس أنا أد القرار ده ودرسته كويس وبتحمل عواقبه الوحش قبل الحلو».

واستطردت مها أسامه: «أنا مش عاوزة حاجات كتير في الشخص اللي هرتبط بيه غير إنه يكون جد وعاوز يتجوز ويكون محترم.. أنا كان ممكن أعمل زي البنات اللي على تيك توك اللي بتلبس لبس مش محترم بس انا أعلى من كده».

ووفقًا للمعلومات الخاصة بمها أسامة، فهي من مواليد العام 1988، وتسكن مها أسامة في أحد الأحياء الراقية في محافظة القاهرة، حيث تلقت تعليمها الأولي.

تخرجت مها أسامة من كلية التجارة جامعة القاهرة في العام 2009، لتعمل بعد ذلك في مجال التسويق.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى