أول ظهور لـ ريهام سعيد بعد اعتزالها الإعلام.. ملامحها تغيرت تماما

شاركت الاعلامية ريهام سعيد، جمهورها ومتابعيها بصورة جديدة، وذلك في منشور لها عبر حسابها الرسمي على موقع تداول الصور والفيديوهات :”انستجرام”.

وظهرت ريهام سعيد في الصورة بإطلالة مختلفة، حيث لاحظ الجمهور تغير ملامحها بشكل كبير.

ريهام سعيد بإطلالة صادمة في أحدث ظهور .. ملامحها تغيرت تماما

وعلقت ريهام سعيد على الصورة وكتبت :” اصعب خيانه ان تخونك صحتكً”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Reham Saeed (@rehamsaidofficial)

وفي وقت سابق، أعلنت الاعلامية ريهام سعيد، اعتزالها الاعلام بشكل نهائي وكتبت :” «فكرت كتير قبل ما أكتب البوست ده، أنا اعتزلت التمثيل سنة 2015؛ لأني حسيت إن صاحب بالين كداب، وإن التمثيل مأثر على مسيرة الخير اللي ابتديتها من سنين طويلة، عشان الوقت والمجهود اللي بعمله، لكن عشقي للتمثيل اللي هو دراستي ومهنتي الأولى قبل الإعلام، رجعت أمثل تاني، وأنا لسه في نظر المخرجين والمنتجين مذيعة عايزه تمثل”.

الإعلامية ريهام سعيد
الإعلامية ريهام سعيد

وأضافت ريهام سعيد: «كنت عارفة إني عشان أخد مكان كممثلة؛ لازم أسيب الإعلام، زي- مع حفظ الألقاب- داليا البحيري وبسمة ودينا فؤاد ودينا الشربيني” وغيرهن، بس مكنتش قادرة أسيب رسالتي اللي كانت مهمة أوي وقتها».

وتابعت ريهام سعيد: «أنا حصلت لي مشاكل كتير من المهنة دي، بتأثير باطل من السوشيال ميديا من منافسين وأعداء، أنا تعبت وحاسة إني قدمت كل اللي ممكن يتقدم، والدولة عامله اللي عليها، ومش محتاجين دور المجتمع المدني في مساعدة الناس، ولكن أنا ليَّ الشرف إني اشتغلت في المهنة العظيمة دي، اللي ليها رسالة سامية وعظيمة، وليَّ الشرف إني كنت إعلاميه في أصعب وقت مر على الإعلاميين أيام حكم الإخوان، والحمد لله كان لينا موقف واضح وما اتغيرش ولا دقيقة».

اقرأ ايضًا:

سلمى الشيمي تتخطى كل الحدود بجلسة تصوير جريئة.. الجمهور في صدمة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى