بعد نها عابدين.. فنانة شهيرة تفاجئ الجميع بقرارها الاعتزال وترتدي الحجاب

أعلنت الفنانة المتألقة مي فخري اعتزالها الفن بشمل نهائي وأنها لا تفكر في العودة للعمل الفني مرة أخرى، وأنها رفضت بالفعل المشاركة في أي أعمال فنية في السباق الرمضاني الحالي.

وأوضحت مي فخري من خلال فيديو نشرته عبر حسابها على تطبيق تبادل الصور والفيديوهات القصيرة «إنستجرام» تشرح به أسباب اعتزالها وقالت: «زي ما قلت لكم موضوع التمثيل مش حباه ومش عايزاه تاني، وأنا بتكلم براحتي».

وأضافت مي فخري في الفيديو الذي أثار موجة من الجدل: «أول حاجة حصلت لي في موضوع التغيير اللي حصلي هي مرحلة أصدقاء السوء وأنا مريت بيها وعديتها، وأصدقاء السوء مش شرط يكونوا واقفين على الناصية ممكن يكونوا قريبين منك وناس هاي كلاس، وأصدقاء السوء هي الصحبة اللي بتجرك للغلط وتخليك تكسل تعمل أي حاجة لنفسك ولربنا».

 

View this post on Instagram

 

A post shared by May Fakhry (@mayfakhry) on

وتابعت الفنانة الشابة مي فخري: «فكرت للحظة في وسط الناس اللي حواليا، هو إيه اللي بيحصل وأنا أخرج من دا إزاي، وكل اللي حواليا بيشككوني في يقيني بربنا، الحمد لله معنديش حاجة في رمضان السنة دي وأنا اللي اعتذرت، مع إن الحمد لله جالي شغل مغري ورهيب وفرص كتير وكان هيديني لمعان وشهرة زي ما أي حد يتمنى، قويت وقلت لأ، واعتذرت عن كل الحاجات الحلوة اللي جات لي، ويا رب يثبتني على قرار إني أقول لأ لأكتر حاجة بحبها في حياتي اللي هي شغلي، ومعتقدش إني هيكون عندي حاجة تاني في التمثيل أو حاجة زي كدا».

 

View this post on Instagram

 

A post shared by May Fakhry (@mayfakhry) on

وطلبت مي من جمهورها الدعاء لها، ومي لمن لا يعرفها، ممثلة مصرية، قامت بالعديد من المسلسلات من أهمها: هبة رجل الغراب مع الفنانة ناهد السباعي، أفراح إبليس الجزء 2 وريح المدام، والعديد من الأفلام من أهمها: فيلم عمر وسلمى ٣ مع الفنان تامر حسني.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى