ابن هشام سليم يثير الجدل بتصريح صادم.. والجمهور يكذب والده

أثار نور هشام سليم، نجل الفنان هشام سليم حالة من الجدل على مواقع التواصل الاجتماعي، وذلك في أحدث ظهور له.

ووفقًا لما جاء في فيديو نشره نور هشام سليم عبر حسابه الشخصي على تطبيق تبادل الصور والفيديوهات القصيرة «إنستجرام» على طريقة البث المباشر دافع من خلاله عن المثليين ومعاناتهم في التعامل مع الأخرين، مدافعاً عن سارة حجازي التي انتحرت منذ أيام.

بـ «جيبة قصيرة».. هنا الزاهد تشعل مواقع التواصل في أحدث ظهور لها

رانيا محمود ياسين تخطف أنظار الجمهور بـ «ملابس النوم» (شاهد)

 

وقال أبن هشام سليم المتحول جنسيًا في الفيديو: «اللى راضي بيا ومش راضي بملك الكاشف يبقي منافق، اللى راضي بيا ومش راضي بسارة حجازي يبقي منافق، واللى هيجي يقول لا أصل دا الدين ودا الإسلام، لا دا دينك انت وحياتك انت، وبراحتك تفكر بطريقتك بس متفرضش دينك عليا أو على سارة أو على ملك».

وأضاف نور هشام سليم في حديثه: «فين الإنسانية يا جماعة، اللى هيجي يقول لا أصل انت عادى بس المثليين والمثليات حرام، هقولكم حاجة أنا مكنش في خلل هرموني، ولا كان في حاجة، دا مكنش تصحيح، دا كان تحويل، فا انا قدام ربنا اللى عملته دا غلط، بس انتو كلكم ماشيين حبيبي يا نور وأنت زي القمر وعيش مبسوط، بس سارة حجازي ماتت بس أحسن وإن شاء الله الدود يأكلك».

واستطرد ابن الفنان هشام سليم حديثه في الدفاع عن المثليين، قائلاً: «هتقولوا عليا كدا لما اموت؟ عادي مش فارقلي، بس لو انت بتشرب وبتزني وبتحشش، أنا زي زي سارة حجازي، واللى مش راضي بيها مش راضي بيا، واللى مش راضي بيها مش عاوزة عندي».

وواصل نور هشام سليم حديثه متسائلاً: «احنا بني أدمين يا جماعة، الجريمة بتاعتها ايه؟ انها بتحب البنات؟ انتو مش ملائكة علشان ترحموا الناس، فهموني أو فهموا نفسكم، أنا مش عارف انتو ليه بتدعموني ومش بتدعموا الناس التانية، أنا مش فاهم ليه الدعم دا كله ليا».

وتابع نور هشام سليم حديثه، قائلاً: «انتو لو فاكرين لو دا اختيار انى اطلع مثلي أو مثلية يبقوا انتو مش فاهمين حاجة خالص، ليه اختار إن أنا اتغذب، ليه اختار حاجة زي كدا، فكروا فيها».

وتسبب الفيديو في حالة من الجدل، حيث انتقده الجمهور لأن تصريحاته تلك كذبت تصريحات والده والتي قال من خلالها إن ابنه يعاني خللا في الهرمونات.

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى